Ens ocupem de recollir, organitzar, conservar, difondre i posar a l’abast de la ciutadania i a la mateixa administració la documentació generada i rebuda per l’Ajuntament. També treballem amb la documentació d’empreses, institucions, associacions, famílies i particulars que han cedit o donat a la ciutat.
Què fem?
Amb la finalitat de posar el patrimoni documental a l’abast de la ciutadania i a la mateixa administració local, l’arxiu:
- Coordina el Sistema de gestió documental de la corporació municipal.
- Controla les transferències de documentació municipal.
- Elimina documentació com a membre de la comissió tècnica local CAATDEL (Comissió d’Accés, Avaluació i Tria Documental de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat).
- Gestiona el préstec i la consulta interna de documents.
- Elabora instruments de descripció de la documentació: inventaris i catàlegs per fer accessibles els fons documentals.
- Assessora en matèria de gestió documental a les unitats administratives de l’Ajuntament.
- Ofereix la consulta de la documentació a la ciutadania sempre que no estigui sotmesa a cap restricció legal.
- Desenvolupa tasques de preservació de la documentació conservada a l’arxiu.
- Promou la recuperació del patrimoni documental de particulars que és d’interès per a Esplugues.
- Promou activitats de difusió i de coneixement del patrimoni documental.
- Assessora el professorat i l’alumnat en les recerques i investigacions.
Què hi ha a l’arxiu?
En l’arxiu es conserva documentació de diversos fons i col·leccions. Consulta del fons documental de l’Arxiu
Quins serveis ofereix l’arxiu?
- Consulta de fons i col·leccions
- Consulta de l’hemeroteca
- Consulta de la biblioteca auxiliar
- Servei d’assessorament i orientació en treballs d’investigació
- Visites comentades a l’arxiu
- Reproducció de documents i imatges que es troben a l’arxiu històric
Com puc consultar l’arxiu?
Per a consultes presencials: cal concertar cita trucant al 93 371 33 50 ext. 2112 i 2113.
Consulta l’horari de l’Arxiu.
Adreça: Casal de Cultura Robert Brillas (C. Àngel Guimerà, 38, 1r.)
Per a consultes de documentació digitalitzada:
- Publicacions periòdiques (seleccionar Esplugues de Llobregat en el camp Localitat)
- Boletín Municipal de Información -BIM- (1962-1978), 80 números
- També s’hi pot trobar informació sobre Esplugues en altres revistes del Baix Llobregat i de fora de la comarca: Crònica de la Vida d’Esplugues (1950-2009), 661 números
- Documents municipals: actes del ple municipal (1854-1961) i la matrícula industrial (1886-87 – 1960). (Posar Ajuntament d’Esplugues de Llobregat en el camp Nom del fons)
Transparència
Amb la finalitat de donar compliment a la Llei de Transparència, accés a la informació pública i bon govern de la Generalitat de Catalunya, els elements de transparència de gestió documental i arxiu són:
1. Calendari de conservació i règim d’accés documental
2. Quadre de classificació documental
3. Instruments de descripció documental