La 4a edició d’Esplugues Talent, iniciativa que premia projectes innovadors d’alumnes de secundària a través d’un concurs, s’ha presentat aquest 3 de febrer. S’hi poden presentar equips de dos alumnes, de batxillerat o de cicles formatius, dels vuit centres educatius participants (Joanot Martorell, La Mallola, Severo Ochoa, Joaquim Blume, Garbí Pere Vergés, Isabel de Villena, Natzaret i Col·legi Alemany), que han de plantejar propostes de negoci innovadores, viables i amb impacte social.
A l’acte de presentació, l’alcalde d’Esplugues, Eduard Sanz, ha dit que “si bé el projecte es basa en un concurs, l’objectiu no és la competició, sinó sensibilitzar a l’alumnat sobre les seves capacitats i la importància que posin en valor la seva iniciativa, així com treballar amb ells i elles conceptes d’empresa i emprenedoria”. I ha encoratjat a l’alumnat present a “no desaprofitar l’oportunitat”.
Un total de 345 alumnes rebran formació per aprendre a idear un projecte empresarial d’aquestes característiques. L’empresa Talent Factory i l’Ajuntament triaran les 10 millors idees, cadascuna de les quals tindrà una empresa mentora del municipi (Coca-Cola Europacific Partner, Euromadi, Producciones del Barrio, Renault Bymycar, Made of Genes, Hospital Sant Joan de Déu, Eurofins, Creprojects-Pinter, Edser i Deeplabs-Basid) a per ajudar l’equip de cara a la final.
El concurs compta amb premis molt engrescadors: el projecte guanyador, un viatge a Silicon Valley (Califòrnia); el segon, a una ciutat europea, i el tercer, un tour emprenedor per Barcelona. A l’edició de l’any passat es van presentar un centenar d’idees i va guanyar el disseny d’un servei d’acompanyament segur a menors mitjançant una aplicació mòbil, ideat per Joanna García i Lucía Rodríguez, de l’Institut Joanot Martorell.
