Llistes provisionals - Sorteig 93 pisos de protecció oficial a l'ARE Montesa

Propostes del jovent per fer un ús responsable del món digital

L'alumnat de 4t d'ESO de tots els instituts demana accions, en el marc de l'Audiència Jove, contra el ciberassetjament i per conscienciar sobre potencials riscos de les xarxes socials i de la intel·ligència artificial

Compartir:

Uns 270 alumnes han participat aquest dimarts 21 de maig a la 17a Audiència Jove, procés participatiu que incentiva la implicació de l’alumnat de 4t d’ESO dels quatres instituts d’Esplugues en assumptes públics mitjançant l’aportació d’idees i que, enguany, s’ha centrat en l’ús responsable de les xarxes socials i la intel·ligència artificial (IA).

Fruit del treball realitzat durant el curs, algunes de les propostes que noies i nois han elevat a l’Ajuntament són les següents:

– Dissenyar un pla d’acció contra el ciberassetjament, amb atenció a potencials víctimes i un canal de denúncies per a menors d’edat. L’alcaldessa, Pilar Díaz, s’ha compromès, tot i que aquesta qüestió és competència de Mossos d’Esquadra, a fer accions per donar a conèixer el canal de denúncies existent i a coordinar-se amb Mossos per augmentar-ne el control i la conscienciació.

– Impulsar una campanya de sensibilització sobre l’ús responsable de la IA. La resposta municipal ha estat que s’incorporarà dins del Pla de Transformació Digital de l’Ajuntament.

– Organització de tallers de conscienciació sobre la difusió d’imatges falses i la manipulació que es pot fer amb aquestes. La proposta s’inclourà dins de la programació del centre municipal de creació digital Esplulab.

Xerrades sobre els riscos de les xarxes socials i l’ús de pantalles. També s’inclouran dins de la programació de l’Esplulab.

Tant alumnes com professorat i equip directiu dels centres han valorat aquests tipus d’iniciatives de foment de la participació a aquestes edats com molt positives en la seva formació. Per a l’alcaldessa, “aquesta participació, especialment la del nostre jovent, és la clau per transformar la nostra ciutat en un lloc millor per a tothom”.

A continuació, pots veure el resum de la 17a Audiència Jove.

Compartir:

Notícies
relacionades

Veure totes les notícies de:

ple-municipalple-municipal

El centre Eugeni d’Ors obre aules de capacitació digital

Educació
Edifici Remolí

Connectem Futurs, nova iniciativa formativa en tecnologies emergents

Educació, Ocupació

En marxa, l’Operació Nadal de Policia i Mossos per prevenir delictes

Seguretat i Convivència

Agenda
relacionades

Veure totes les activitats de:

Grup terapèutic per a familiars de persones amb trastorn mental server i addiccions

12/03/2024
26/03/2025

Taller “Sòl pelvià i sexualitat. Coneix-te i explora’t”

27/01/2025
27/03/2025

Les dones protagonitzem la nostra vida

28/01/2025
25/03/2025

Equipaments
relacionats

Veure tots els equipaments de:

Serveis
relacionats

Veure tots els serveis de: