Les persones que tinguin conflictes de convivència poden acudir al servei, que fomenta el diàleg i l’entesa entre les parts
El Servei de Mediació Ciutadana d’Esplugues, que l’Ajuntament va posar en marxa fa més deu anys en col·laboració amb la Diputació per afavorir-ne la convivència, va tancar l’any passat 155 casos. La majoria de casos, 81, van ser per resoldre desavinences veïnals, seguits dels derivats de discrepàncies familiars (30), assumptes escolars (22) i activitats econòmiques (20).
La mitjana de durada per resoldre els casos va ser de 24,9 dies. D’altra banda, el temps mitjà des que entra la sol·licitud al servei fins que es posa en contacte amb la persona que ho sol·licita és de poc més d’un dia.
El servei, que és gratuït i està ubicat a la plaça de Santa Magdalena, 24, ajuda a resoldre conflictes que puguin sorgir entre la ciutadania i fomenta la cultura del diàleg, la responsabilització i l’empatia.
Així, la ciutadania pot sol·licitar la intermediació de l’Ajuntament en conflictes veïnals relatius a la utilització dels espais i del mobiliari públics; de convivència a les comunitats de veïns i veïnes; de la comunitat escolar; conflictes associatius, familiars o altres de característiques similars.
Les persones interessades poden contactar a través del correu mediaciociutadana@esplugues.cat o del telèfon gratuït 900 300 082.