L’arquitecte modernista Lluís Domènech i Montaner (1849-1923), mestre de Gaudí, entre d’altres, concebia les seves obres com espais on reproduir escenes o paisatges imaginaris inspirats en molts casos en la literatura. En els seus projectes, murs de façanes, rebedors, escales o sales esdevenen escenaris on el relat, a través de mosaics, ceràmica o esgrafiats, pren protagonisme per sobre de la decoració. Aquest és el punt de partida de Lluís Domènech i Montaner. El poder de l’escenari, exposició ideada des dels Museus d’Esplugues, que es pot visitar fins al 23 de juny al Museu Can Tinturé.
Comissariada per Marta Saliné i Perich, doctora en Història de l’Art –que va fer una conferència aquest 7 de febrer per inaugurar-la–, la mostra fa un recorregut per quatre obres de Domènech i Montaner en què es percep aquest poder de l’escenari: l’Institut Pere Mata i la Casa Navàs de Reus, i la Fonda Espanya i el Palau de la Música Catalana de Barcelona. I mostra la col·laboració que va tenir de la fàbrica de ceràmica Pujol i Bausis d’Esplugues. A més, incorpora informacions inèdites sobre les obres de Domènech i Montaner.
Per a més informació i consulta d’horaris d’obertura del Museu, així com de les visites guiades que es faran tots els diumenges, a les 13 hores: https://museus.esplugues.cat/exposicions-temporals/domenech-i-montaner-el-poder-de-lescenari