4/12/2020
La Policia Local ha intensificat aquesta setmana la vigilància pel compliment de l’ordenança municipal que regula la circulació de patinets i bicicletes.
Els llocs més habituals dels controls són les vies més freqüentades per aquests vehicles, com el Pont d’Esplugues, l’avinguda Cornellà, la rambla del Carme o la rambla Verge de la Mercè. La proximitat dels accessos als centres educatius també en són llocs d’atenció prioritària, coincidint amb els horaris d’entrada i sortida d’alumnes.
Les infraccions que més es vigilen són viatjar més d’un usuari, no respectar la distancia mínima respecte dels vianants, circular a velocitat excessiva o conduir de manera negligent.
Durant aquest any, la Policia Local ha interposat més de 70 denúncies per incorreccions en l’ús dels patinets (la majoria, una trentena, per anar-hi dues o més persones en un mateix patinet) i 15 de bicis (7 per circular amb auriculars). A més, hi ha hagut 28 intervencions policials per accidents de patinet i 18 de bicicleta.
L’Ajuntament d’Esplugues va ser un dels primers d’Espanya que va regular la mobilitat dels patinets elèctrics per la via pública, després de la seva irrupció i del debat generat per convertir els carrers en espais de convivència. Al juliol del 2019 es va aprovar l’ordenança que regula la mobilitat d’aquests vehicles de mobilitat personal (VMP), com també la de bicicletes i altres ginys de mobilitat personal.
En línies generals, l’ordenança estableix que ciclistes, patinets elèctrics i ginys sense motor han de circular per la calçada pels carrers amb limitació de 30 km/h, sempre que vagin a més de 15 km/h, i per les vies amb limitació de 20 km/h, amb prioritat per als vianants. Així mateix, poden anar per les voreres de més de 3 metres d’amplada, sempre que no hi hagi carril bici o carrer pacificat (20 o 30 km/h), i que ho facin amb una velocitat màxima de 10 km/h i respectant una distància d’1,5 metres de les façanes i altres obstacles.
7/10/2020
Circular més d’una persona en un únic patinet, no respectar la distància respecte als vianants, circular a velocitats superiors a les permeses o amb auriculars connectats, no respectar els semàfors en vermell… Són les infraccions més comunes a l’ordenança que regula la mobilitat dels patinets per la via pública detectades per la Policia Local, que durant aquest any ha imposat unes 60 denúncies. Cal tenir en compte que aquesta xifra inclou el període de confinament, en què la mobilitat va ser molt escassa.
L’Ajuntament d’Esplugues va ser un dels primers d’Espanya que va regular la mobilitat dels patinets elèctrics per la via pública, després de la seva irrupció i del debat generat per convertir els carrers en espais de convivència. Al juliol del 2019 es va aprovar l’ordenança que regula la mobilitat d’aquests vehicles de mobilitat personal (VMP), com també la de bicicletes i altres ginys de mobilitat personal. Des de llavors, la Policia Local vetlla constantment pel seu ús correcte. Amb l’increment de la mobilitat que s’ha produït al setembre, els controls policials per evitar males conductes s’han incrementat.
En línies generals, l’ordenança estableix que ciclistes, patinets elèctrics i ginys sense motor han de circular per la calçada pels carrers amb limitació de 30 km/h, sempre que vagin a més de 15 km/h, i per les vies amb limitació de 20 km/h, amb prioritat per als vianants. Així mateix, poden anar per les voreres de més de 3 metres d’amplada, sempre que no hi hagi carril bici o carrer pacificat (20 o 30 km/h), i que ho facin amb una velocitat màxima de 10 km/h i respectant una distància d’1,5 metres de les façanes i altres obstacles.
En el següent enllaç trobareu totes les dades de per on poden circular bicicletes i patinets.
A més, a la darrera Junta Local de Seguretat, celebrada al juliol, es va constatar que en els últims dotze mesos es van registrar 34 accidents amb implicació d’una VMP o bicicleta, un 41,6% més que en el període interanual anterior.