La segona edició de l’Esplugues Talent, concurs impulsat per l’Ajuntament que premia idees innovadores d’alumnes dels centres de secundària de la ciutat que donin resposta a retpes socials, va concloure aquest 2 de maig amb la gala de lliurament de premis, a l’Auditori de l’Hospital Sant Joan de Déu. S’hi van presentar els 10 projectes finalistes –seleccionats d’entre un centenar–, ideats per alumnes de secundària (4t d’ESO, batxillerat o cicles formatius). Nou dels duets finalistes eren noies, i un, de nois.
El primer premi va ser pel disseny d’una app pensada per posar en contacte persones que practiquen un mateix esport a qualsevol part del món. Les autores: Malena Mir i Maria Franco, del Col·legi Alemany. El premi: un viatge a San Francisco (Califòrnia) per conèixer empreses representatives de sectors innovadors, com Google, Facebook o la Universitat d’Stanford.
El segon premi (tour emprenedor per Brussel·les per visitar el Parlament Europeu, acceleradores d’empreses com Finnova o el centre d’innovació de Microsoft), per a Leire Castro i Zaira Soliva, de l’Institut La Mallola, per idear una app connectada a un penjoll que ajuda a tractar l’ansietat. I el tercer (un dia de visites als principals punts de l’ecosistema empresarial i emprenedor de Barcelona), per a Aila Nawaz Azmat i Amal Ait Blal, de l’Institut Severo Ochoa, per crear un servei de traducció per a persones hospitalitzades de diferents nacionalitats.
A la final també van arribar propostes d’alumnes dels instituts Joanot Martorell i Joaquim Blume, de l’Escola Isabel de Villena, de l’Escola Garbí Pere Vergés, del Col·legi Natzaret i del Highlands School.
Esplugues Talent ha comptat amb la participació desinteressada d’empreses que han fet mentoratge, una per a cada projecte, i han patrocinat el concurs. Es tracta de Nestlé, Creprojects, Bohooptics, Coca-Cola European Partners, Producciones del Barrio, Made of Genes, Synlab, ByMyCar, T2C i l’Hospital Sant Joan de Déu.