El concurs premia projectes d’emprenedoria innovadors d’alumnes de secundària
Projectes emprenedors fets per alumnes de secundària que donin resposta a reptes socials amb una mirada innovadora. Això és el que promou el concurs Esplugues Talent, la segona edició del qual ha arrencat aquest 3 de febrer.
S’hi poden presentar equips de dos alumnes de 1r de batxillerat o de cicles formatius dels nou centres educatius participants (Joanot Martorell, La Mallola, Severo Ochoa, Joaquim Blume, Garbí, Isabel de Villena, Natzaret, Col·legi Alemany i Highlands School).
L’empresa Talent Factory i l’Ajuntament triaran les 10 millors “idees de negoci”, cadascuna de les quals tindrà una empresa mentora del municipi (Nestlé, Cobega, Producciones del Barrio, Creprojects, Synlab, Renault, Made of Genes, Boohoptics, Hospital Sant Joan de Déu i T2C) per ajudar l’equip de cara a la final.
El concurs compta amb premis molt engrescadors: el projecte guanyador, un viatge a Silicon Valley (Califòrnia); el segon, a Brussel·les, i el tercer, una visita a l’ecosistema emprenedor de Barcelona. L’any passat es van presentar 89 idees i va guanyar un projecte per millorar l’autonomia de persones invidents a l’hora d’adquirir roba, a través d’un sistema d’identificació de peces mitjançant etiquetes en braille i una app, ideat per Lucía Hernández i Marta Quesada, del Col·legi Natzaret.
Exemple d’empresa emprenedora d’èxit
Durant la gala inaugural d’aquesta segona edició del concurs s’ha exposat un cas d’èxit made in Esplugues: Nerety, un marketplace ideat per dos joves espluguins, Àlex Puigmal i Javier Bonnin, que conté 50 marques d’articles de moda de dissenyadors emergents i supera els 20.000 clients, i ofereix una nova manera de comprar i entendre la moda.